Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 18-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 438 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,0 %1 913 00072 %
Yle TV27,0 %5,8 %1 805 00068 %
Yle Teema1,7 %1,7 %939 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %795 00030 %
Yle yhteensä40,3 %34,8 %2 192 00083 %
MTV321,4 %25,6 %2 080 00078 %
Sub2,5 %2,8 %1 197 00045 %
AVA2,0 %1,8 %949 00036 %
C More Total2,7 %2,4 %333 00013 %
MTV yhteensä28,7 %32,6 %2 215 00083 %
Nelonen10,5 %13,6 %1 930 00073 %
Jim2,5 %2,2 %1 130 00043 %
Liv3,9 %4,0 %1 265 00048 %
Hero1,4 %1,7 %714 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %114 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %21,6 %2 106 00079 %
TV52,3 %2,5 %1 056 00040 %
Kutonen1,1 %1,0 %732 00028 %
Frii1,5 %1,4 %656 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %101 0004 %
TLC1,0 %0,8 %544 00020 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,7 %1 443 00054 %
STAR Channel1,9 %1,4 %948 00036 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %631 00024 %
Disney Finland3,4 %2,6 %1 162 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %108 0004 %
Muut2,9 %2,4 %766 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 438 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.