Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 22-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,4 %1 786 00067 %
Yle TV28,2 %7,0 %1 639 00062 %
Yle Teema2,3 %2,5 %912 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %751 00028 %
Yle yhteensä43,5 %39,3 %2 045 00077 %
MTV317,1 %20,7 %1 845 00069 %
Sub2,6 %3,0 %1 084 00041 %
AVA2,7 %2,7 %913 00034 %
C More Total1,2 %0,9 %237 0009 %
MTV yhteensä23,6 %27,3 %2 022 00076 %
Nelonen7,9 %9,5 %1 664 00063 %
Jim3,0 %2,9 %1 015 00038 %
Liv4,4 %4,7 %1 151 00043 %
Hero1,8 %2,3 %727 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %95 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %19,6 %1 914 00072 %
TV52,4 %2,5 %976 00037 %
Kutonen1,1 %1,1 %714 00027 %
Frii2,0 %1,9 %646 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %62 0002 %
TLC1,2 %0,9 %576 00022 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,6 %1 362 00051 %
STAR Channel2,6 %2,2 %898 00034 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %577 00022 %
Disney Finland4,3 %3,6 %1 083 00041 %
Music TV0,4 %0,2 %106 0004 %
Muut4,1 %3,5 %768 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 307 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.