Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 22-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 070 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,5 %1 664 00070 %
Yle TV211,0 %11,6 %1 568 00066 %
Yle Teema2,4 %2,5 %973 00041 %
Yle Fem0,9 %1,0 %718 00030 %
Yle yhteensä43,9 %41,6 %1 845 00077 %
MTV313,4 %16,8 %1 662 00070 %
Sub3,1 %3,7 %1 179 00050 %
AVA1,1 %1,0 %771 00032 %
C More Total2,6 %2,4 %323 00014 %
MTV yhteensä20,3 %23,9 %1 820 00076 %
Nelonen7,6 %8,6 %1 524 00064 %
Jim3,0 %2,7 %1 079 00045 %
Liv1,9 %2,3 %958 00040 %
Hero2,1 %2,9 %828 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %144 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,8 %1 744 00073 %
TV52,8 %3,1 %1 065 00045 %
Kutonen2,9 %2,8 %964 00040 %
Frii1,2 %1,0 %633 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %93 0004 %
TLC0,4 %0,3 %509 00021 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,6 %1 385 00058 %
STAR Channel3,5 %3,1 %999 00042 %
National Geographic Channel3,9 %2,7 %780 00033 %
Disney Finland7,4 %5,8 %1 191 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %157 0007 %
Muut5,1 %3,9 %889 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 070 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.