Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 22-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,9 %779 00057 %
Yle TV211,6 %10,1 %811 00060 %
Yle Teema1,1 %1,1 %310 00023 %
Yle Fem0,5 %0,6 %227 00017 %
Yle yhteensä24,6 %22,7 %994 00073 %
MTV314,0 %17,0 %911 00067 %
Sub5,8 %6,6 %634 00047 %
AVA2,9 %3,2 %453 00033 %
C More Total2,2 %1,6 %151 00011 %
MTV yhteensä24,9 %28,4 %1 043 00077 %
Nelonen11,8 %13,2 %853 00063 %
Jim6,0 %5,5 %638 00047 %
Liv4,6 %5,0 %556 00041 %
Hero2,6 %3,2 %380 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %57 0004 %
Nelonen Media yhteensä25,3 %27,3 %1 006 00074 %
TV53,9 %3,9 %572 00042 %
Kutonen3,2 %2,9 %460 00034 %
Frii1,6 %1,5 %275 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %47 0003 %
TLC1,6 %1,3 %263 00019 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,0 %769 00057 %
STAR Channel5,2 %4,8 %543 00040 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %389 00029 %
Disney Finland9,1 %7,5 %661 00049 %
Music TV0,9 %0,6 %114 0008 %
Muut4,5 %3,5 %385 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 184 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.