Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 22-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,2 %1 291 00089 %
Yle TV29,0 %8,9 %1 109 00076 %
Yle Teema2,5 %2,5 %784 00054 %
Yle Fem1,1 %1,3 %599 00041 %
Yle yhteensä41,4 %38,9 %1 333 00092 %
MTV314,3 %17,4 %1 223 00084 %
Sub2,8 %3,2 %819 00056 %
AVA2,1 %2,2 %642 00044 %
C More Total2,3 %1,9 %206 00014 %
MTV yhteensä21,6 %24,7 %1 271 00087 %
Nelonen7,8 %9,0 %1 088 00075 %
Jim2,5 %2,2 %734 00050 %
Liv3,7 %4,0 %808 00055 %
Hero2,5 %3,3 %680 00047 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %113 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %18,8 %1 220 00084 %
TV53,2 %3,4 %781 00054 %
Kutonen2,7 %2,6 %699 00048 %
Frii2,1 %1,9 %540 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %65 0004 %
TLC0,7 %0,6 %418 00029 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %989 00068 %
STAR Channel3,1 %2,7 %706 00048 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %558 00038 %
Disney Finland6,6 %5,3 %836 00057 %
Music TV0,3 %0,2 %75 0005 %
Muut4,5 %3,5 %589 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 374 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.