Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,7 %1 242 00085 %
Yle TV29,7 %9,3 %1 050 00072 %
Yle Teema2,1 %2,1 %704 00048 %
Yle Fem1,1 %1,4 %553 00038 %
Yle yhteensä40,9 %38,5 %1 285 00088 %
MTV311,9 %14,6 %1 152 00079 %
Sub2,5 %2,9 %767 00053 %
AVA2,0 %2,2 %592 00041 %
C More Total2,8 %1,5 %219 00015 %
MTV yhteensä19,3 %21,2 %1 222 00084 %
Nelonen9,8 %11,2 %1 055 00072 %
Jim2,8 %2,3 %739 00051 %
Liv4,1 %4,5 %734 00050 %
Hero2,0 %2,7 %587 00040 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %92 0006 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %21,2 %1 189 00082 %
TV52,6 %2,7 %756 00052 %
Kutonen2,6 %2,9 %660 00045 %
Frii1,8 %1,8 %507 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %49 0003 %
TLC0,8 %0,7 %426 00029 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,3 %956 00066 %
STAR Channel3,8 %3,5 %705 00048 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %545 00037 %
Disney Finland7,2 %6,1 %834 00057 %
Music TV0,2 %0,1 %56 0004 %
Muut5,3 %4,6 %638 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 329 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.