Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 053 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,4 %37,7 %1 032 00092 %
Yle TV29,9 %10,1 %890 00080 %
Yle Teema2,2 %2,6 %606 00054 %
Yle Fem1,1 %1,5 %527 00047 %
Yle yhteensä55,7 %51,8 %1 043 00093 %
MTV315,0 %17,6 %948 00085 %
Sub1,2 %1,5 %544 00049 %
AVA1,4 %1,0 %430 00039 %
C More Total1,9 %1,2 %144 00013 %
MTV yhteensä19,5 %21,3 %973 00087 %
Nelonen5,9 %7,1 %823 00074 %
Jim2,1 %2,2 %540 00048 %
Liv2,5 %3,1 %565 00051 %
Hero0,9 %1,3 %346 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %45 0004 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,9 %898 00080 %
TV51,1 %1,1 %502 00045 %
Kutonen1,0 %1,0 %375 00034 %
Frii1,5 %1,7 %355 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC0,5 %0,5 %305 00027 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,3 %665 00060 %
STAR Channel1,6 %1,6 %422 00038 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %334 00030 %
Disney Finland3,5 %2,8 %514 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %31 0003 %
Muut5,2 %5,7 %545 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 053 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.