Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 139 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %10,0 %724 00053 %
Yle TV210,3 %8,7 %718 00053 %
Yle Teema1,2 %1,0 %277 00020 %
Yle Fem0,5 %0,6 %203 00015 %
Yle yhteensä22,3 %20,4 %926 00068 %
MTV311,4 %14,1 %834 00061 %
Sub4,6 %5,7 %567 00042 %
AVA3,1 %3,7 %425 00031 %
C More Total3,6 %1,6 %184 00014 %
MTV yhteensä22,6 %25,1 %991 00073 %
Nelonen12,2 %14,0 %786 00058 %
Jim6,0 %5,7 %596 00044 %
Liv5,3 %5,2 %494 00036 %
Hero1,8 %2,5 %332 00025 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %62 0005 %
Nelonen Media yhteensä25,8 %27,8 %955 00070 %
TV54,4 %4,1 %533 00039 %
Kutonen4,7 %5,2 %476 00035 %
Frii2,2 %2,2 %296 00022 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %46 0003 %
TLC1,7 %1,6 %291 00021 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,8 %777 00057 %
STAR Channel5,9 %5,6 %560 00041 %
National Geographic Channel4,3 %3,0 %394 00029 %
Disney Finland10,2 %8,6 %682 00050 %
Music TV1,2 %0,6 %119 0009 %
Muut4,4 %3,9 %362 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 139 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.