Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,8 %1 687 00063 %
Yle TV29,1 %8,3 %1 525 00057 %
Yle Teema2,0 %2,1 %805 00030 %
Yle Fem1,2 %1,5 %707 00027 %
Yle yhteensä43,1 %39,7 %1 940 00073 %
MTV314,5 %17,0 %1 703 00064 %
Sub2,3 %2,8 %983 00037 %
AVA2,7 %2,8 %851 00032 %
C More Total1,7 %0,9 %264 00010 %
MTV yhteensä21,2 %23,4 %1 887 00071 %
Nelonen7,9 %9,1 %1 520 00057 %
Jim3,2 %3,0 %1 001 00038 %
Liv5,1 %5,5 %1 059 00040 %
Hero1,5 %2,0 %629 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %98 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,0 %1 797 00068 %
TV52,3 %2,2 %929 00035 %
Kutonen1,4 %1,5 %704 00027 %
Frii2,1 %2,4 %608 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0002 %
TLC1,3 %1,2 %575 00022 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,5 %1 327 00050 %
STAR Channel3,1 %2,9 %874 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %577 00022 %
Disney Finland5,1 %4,3 %1 072 00040 %
Music TV0,5 %0,2 %97 0004 %
Muut4,8 %4,9 %795 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 203 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.