Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 31-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 873 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,9 %1 448 00054 %
Yle TV216,0 %15,3 %1 418 00053 %
Yle Teema1,7 %1,9 %676 00025 %
Yle Fem0,8 %1,1 %563 00021 %
Yle yhteensä48,0 %44,1 %1 697 00064 %
MTV315,7 %18,9 %1 450 00055 %
Sub2,1 %2,6 %867 00033 %
AVA2,6 %2,8 %711 00027 %
C More Total1,2 %0,7 %215 0008 %
MTV yhteensä21,6 %25,0 %1 622 00061 %
Nelonen7,5 %8,3 %1 282 00048 %
Jim2,5 %2,6 %824 00031 %
Liv4,5 %4,8 %882 00033 %
Hero1,2 %1,6 %523 00020 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %75 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %17,4 %1 509 00057 %
TV52,2 %2,3 %768 00029 %
Kutonen1,0 %1,1 %551 00021 %
Frii2,2 %2,3 %487 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0002 %
TLC1,0 %0,8 %460 00017 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,8 %1 110 00042 %
STAR Channel2,3 %2,2 %671 00025 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %499 00019 %
Disney Finland4,2 %3,8 %856 00032 %
Music TV0,4 %0,2 %93 0004 %
Muut3,1 %2,7 %584 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 873 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.