Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 31-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 791 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,1 %1 392 00054 %
Yle TV220,4 %21,0 %1 424 00055 %
Yle Teema1,5 %1,6 %704 00027 %
Yle Fem0,7 %0,8 %534 00021 %
Yle yhteensä49,9 %47,6 %1 617 00063 %
MTV311,0 %13,6 %1 357 00053 %
Sub2,8 %3,3 %923 00036 %
AVA1,0 %1,0 %607 00024 %
C More Total2,1 %1,5 %295 00011 %
MTV yhteensä16,9 %19,5 %1 527 00059 %
Nelonen8,1 %9,3 %1 282 00050 %
Jim2,5 %2,7 %867 00034 %
Liv1,9 %2,1 %738 00029 %
Hero1,1 %1,4 %573 00022 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %128 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,9 %1 464 00057 %
TV52,1 %2,3 %825 00032 %
Kutonen2,7 %2,9 %760 00030 %
Frii1,2 %1,1 %464 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %76 0003 %
TLC0,3 %0,3 %409 00016 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,4 %1 145 00045 %
STAR Channel2,9 %2,5 %853 00033 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %670 00026 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 026 00040 %
Music TV0,5 %0,3 %115 0004 %
Muut4,9 %4,1 %754 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 791 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.