Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %25,5 %1 640 00064 %
Yle TV211,2 %10,9 %1 541 00060 %
Yle Teema1,8 %1,9 %871 00034 %
Yle Fem0,8 %1,0 %648 00025 %
Yle yhteensä41,1 %39,2 %1 864 00073 %
MTV311,7 %14,6 %1 627 00063 %
Sub2,6 %3,3 %1 125 00044 %
AVA1,2 %1,2 %725 00028 %
C More Total3,7 %2,1 %379 00015 %
MTV yhteensä19,3 %21,1 %1 820 00071 %
Nelonen9,9 %11,3 %1 556 00061 %
Jim3,2 %3,0 %1 079 00042 %
Liv2,3 %2,4 %923 00036 %
Hero1,4 %2,2 %727 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %155 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %19,3 %1 789 00070 %
TV52,4 %2,5 %1 039 00040 %
Kutonen3,3 %3,8 %977 00038 %
Frii1,3 %1,2 %631 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %80 0003 %
TLC0,5 %0,4 %553 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,3 %1 406 00055 %
STAR Channel3,8 %3,5 %1 065 00041 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %820 00032 %
Disney Finland7,8 %6,3 %1 262 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %142 0006 %
Muut6,2 %5,5 %955 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 128 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.