Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 987 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,8 %1 592 00067 %
Yle TV210,9 %10,9 %1 444 00061 %
Yle Teema1,9 %1,9 %860 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %631 00027 %
Yle yhteensä41,4 %39,5 %1 752 00074 %
MTV311,8 %14,6 %1 566 00066 %
Sub2,6 %3,2 %1 094 00046 %
AVA1,2 %1,2 %709 00030 %
C More Total3,7 %2,1 %361 00015 %
MTV yhteensä19,4 %21,1 %1 739 00073 %
Nelonen9,7 %11,2 %1 470 00062 %
Jim3,2 %3,0 %1 058 00044 %
Liv2,4 %2,4 %902 00038 %
Hero1,5 %2,2 %719 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %144 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,3 %1 689 00071 %
TV52,4 %2,5 %1 019 00043 %
Kutonen3,3 %3,8 %955 00040 %
Frii1,3 %1,2 %621 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %80 0003 %
TLC0,5 %0,4 %543 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,3 %1 361 00057 %
STAR Channel3,7 %3,4 %1 009 00042 %
National Geographic Channel4,0 %2,9 %801 00034 %
Disney Finland7,7 %6,3 %1 201 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %141 0006 %
Muut5,8 %5,2 %918 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 987 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.