Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 27-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 076 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %28,0 %1 648 00067 %
Yle TV28,9 %8,3 %1 454 00059 %
Yle Teema2,0 %2,1 %798 00032 %
Yle Fem1,2 %1,5 %694 00028 %
Yle yhteensä43,4 %39,9 %1 851 00075 %
MTV314,6 %17,1 %1 652 00067 %
Sub2,2 %2,7 %963 00039 %
AVA2,8 %2,8 %836 00034 %
C More Total1,7 %0,9 %251 00010 %
MTV yhteensä21,3 %23,5 %1 819 00073 %
Nelonen7,8 %9,1 %1 447 00058 %
Jim3,2 %3,0 %977 00039 %
Liv5,2 %5,5 %1 030 00042 %
Hero1,5 %2,0 %623 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %92 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %19,9 %1 708 00069 %
TV52,3 %2,2 %914 00037 %
Kutonen1,4 %1,5 %684 00028 %
Frii2,2 %2,4 %600 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0002 %
TLC1,3 %1,2 %562 00023 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %1 288 00052 %
STAR Channel3,0 %2,9 %836 00034 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %564 00023 %
Disney Finland5,0 %4,3 %1 025 00041 %
Music TV0,5 %0,2 %97 0004 %
Muut4,4 %4,7 %765 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 076 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.