Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 22-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %28,6 %1 735 00070 %
Yle TV27,9 %7,0 %1 555 00063 %
Yle Teema2,4 %2,5 %903 00036 %
Yle Fem1,1 %1,4 %739 00030 %
Yle yhteensä43,9 %39,5 %1 944 00078 %
MTV317,3 %20,8 %1 787 00072 %
Sub2,6 %3,0 %1 058 00043 %
AVA2,8 %2,7 %896 00036 %
C More Total1,2 %0,9 %216 0009 %
MTV yhteensä23,8 %27,3 %1 943 00078 %
Nelonen7,7 %9,4 %1 579 00064 %
Jim3,0 %2,9 %991 00040 %
Liv4,5 %4,7 %1 125 00045 %
Hero1,8 %2,3 %714 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %87 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %19,5 %1 819 00073 %
TV52,4 %2,5 %954 00038 %
Kutonen1,1 %1,1 %696 00028 %
Frii2,0 %1,9 %640 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0002 %
TLC1,2 %1,0 %561 00023 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,6 %1 320 00053 %
STAR Channel2,5 %2,2 %847 00034 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %565 00023 %
Disney Finland4,2 %3,6 %1 029 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %103 0004 %
Muut3,8 %3,3 %726 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 171 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.