Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 22-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,2 %1 729 00067 %
Yle TV211,3 %11,6 %1 667 00065 %
Yle Teema2,3 %2,4 %985 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %740 00029 %
Yle yhteensä43,4 %41,3 %1 971 00077 %
MTV313,2 %16,6 %1 733 00067 %
Sub3,1 %3,7 %1 212 00047 %
AVA1,1 %1,1 %783 00030 %
C More Total2,6 %2,4 %342 00013 %
MTV yhteensä20,1 %23,8 %1 909 00074 %
Nelonen8,0 %8,7 %1 618 00063 %
Jim2,9 %2,7 %1 106 00043 %
Liv1,9 %2,3 %980 00038 %
Hero2,1 %2,8 %840 00033 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %159 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %16,9 %1 851 00072 %
TV52,8 %3,1 %1 089 00042 %
Kutonen2,9 %2,8 %988 00038 %
Frii1,2 %1,0 %641 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %96 0004 %
TLC0,4 %0,3 %518 00020 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,6 %1 425 00055 %
STAR Channel3,6 %3,0 %1 051 00041 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %800 00031 %
Disney Finland7,4 %5,7 %1 252 00049 %
Music TV0,6 %0,4 %157 0006 %
Muut5,6 %4,3 %931 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.