Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 18-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,4 %1 800 00070 %
Yle TV27,1 %6,2 %1 739 00068 %
Yle Teema1,8 %1,9 %980 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %767 00030 %
Yle yhteensä36,4 %32,6 %2 062 00080 %
MTV319,9 %24,6 %2 007 00078 %
Sub3,1 %3,7 %1 277 00050 %
AVA1,0 %0,9 %831 00032 %
C More Total5,5 %4,8 %453 00018 %
MTV yhteensä29,5 %34,0 %2 116 00082 %
Nelonen8,9 %11,2 %1 799 00070 %
Jim2,6 %2,4 %1 200 00047 %
Liv1,7 %1,7 %1 063 00041 %
Hero1,6 %2,1 %812 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %194 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,7 %1 971 00077 %
TV52,9 %3,1 %1 134 00044 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 015 00040 %
Frii1,0 %0,7 %650 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %143 0006 %
TLC0,3 %0,3 %475 00019 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,1 %1 494 00058 %
STAR Channel2,8 %1,9 %1 139 00044 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %866 00034 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 351 00053 %
Music TV0,4 %0,3 %162 0006 %
Muut5,0 %3,9 %965 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 325 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.