Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 18-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,0 %1 323 00091 %
Yle TV26,7 %6,6 %1 174 00081 %
Yle Teema2,0 %2,0 %785 00054 %
Yle Fem1,0 %1,2 %642 00044 %
Yle yhteensä37,2 %33,7 %1 366 00094 %
MTV319,1 %23,2 %1 300 00089 %
Sub2,7 %3,1 %863 00059 %
AVA1,6 %1,5 %683 00047 %
C More Total4,9 %4,3 %277 00019 %
MTV yhteensä28,4 %32,1 %1 332 00092 %
Nelonen8,7 %11,2 %1 176 00081 %
Jim2,2 %2,1 %807 00055 %
Liv2,9 %3,0 %832 00057 %
Hero2,0 %2,5 %639 00044 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %123 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,1 %1 268 00087 %
TV53,1 %3,2 %824 00057 %
Kutonen2,2 %2,0 %690 00047 %
Frii1,6 %1,3 %543 00037 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %102 0007 %
TLC0,6 %0,6 %391 00027 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,4 %1 033 00071 %
STAR Channel2,4 %1,8 %743 00051 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %593 00041 %
Disney Finland5,4 %4,2 %869 00060 %
Music TV0,2 %0,1 %77 0005 %
Muut4,7 %3,4 %647 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 403 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.