Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 31-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 755 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,1 %1 408 00057 %
Yle TV215,7 %15,3 %1 339 00054 %
Yle Teema1,7 %1,9 %668 00027 %
Yle Fem0,8 %1,0 %550 00022 %
Yle yhteensä48,2 %44,3 %1 603 00065 %
MTV315,8 %19,0 %1 394 00056 %
Sub2,1 %2,5 %841 00034 %
AVA2,6 %2,8 %697 00028 %
C More Total1,2 %0,7 %202 0008 %
MTV yhteensä21,7 %25,0 %1 546 00062 %
Nelonen7,3 %8,1 %1 219 00049 %
Jim2,6 %2,6 %799 00032 %
Liv4,6 %4,8 %861 00035 %
Hero1,3 %1,6 %514 00021 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %73 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,3 %1 433 00058 %
TV52,2 %2,3 %752 00030 %
Kutonen1,0 %1,0 %538 00022 %
Frii2,2 %2,3 %482 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0002 %
TLC1,0 %0,8 %451 00018 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,8 %1 080 00044 %
STAR Channel2,3 %2,2 %636 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %487 00020 %
Disney Finland4,2 %3,9 %815 00033 %
Music TV0,4 %0,2 %93 0004 %
Muut2,9 %2,6 %563 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 755 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.