Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 36-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %25,2 %1 801 00073 %
Yle TV27,4 %6,9 %1 701 00069 %
Yle Teema1,6 %1,6 %831 00034 %
Yle Fem0,9 %1,2 %717 00029 %
Yle yhteensä40,2 %34,8 %2 044 00082 %
MTV319,7 %24,1 %1 936 00078 %
Sub2,8 %3,1 %1 213 00049 %
AVA2,7 %2,5 %1 047 00042 %
C More Total1,1 %0,4 %218 0009 %
MTV yhteensä26,3 %30,2 %2 064 00083 %
Nelonen12,8 %16,7 %1 844 00074 %
Jim2,2 %1,8 %1 080 00044 %
Liv4,2 %3,9 %1 211 00049 %
Hero1,2 %1,2 %634 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %91 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,7 %24,0 %1 987 00080 %
TV52,1 %2,3 %1 064 00043 %
Kutonen0,9 %0,8 %681 00027 %
Frii1,7 %1,6 %623 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0002 %
TLC0,8 %0,5 %545 00022 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,4 %1 434 00058 %
STAR Channel2,3 %1,9 %861 00035 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %563 00023 %
Disney Finland3,9 %3,1 %1 043 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %109 0004 %
Muut2,9 %2,4 %696 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.