Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 36-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 079 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,3 %38,1 %1 059 00095 %
Yle TV27,3 %7,0 %944 00085 %
Yle Teema1,9 %2,1 %637 00057 %
Yle Fem1,0 %1,3 %561 00050 %
Yle yhteensä54,5 %48,4 %1 075 00096 %
MTV318,7 %23,8 %1 000 00090 %
Sub1,5 %1,6 %606 00054 %
AVA1,5 %1,2 %500 00045 %
C More Total1,3 %0,6 %130 00012 %
MTV yhteensä23,0 %27,2 %1 020 00091 %
Nelonen7,3 %10,4 %909 00081 %
Jim1,5 %1,4 %594 00053 %
Liv1,9 %1,9 %583 00052 %
Hero0,7 %0,9 %357 00032 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %39 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,1 %953 00085 %
TV51,1 %1,2 %557 00050 %
Kutonen0,7 %0,8 %378 00034 %
Frii1,2 %1,2 %367 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC0,3 %0,2 %289 00026 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,6 %721 00065 %
STAR Channel1,5 %1,4 %442 00040 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %320 00029 %
Disney Finland3,1 %2,4 %524 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %31 0003 %
Muut3,4 %3,1 %492 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 079 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.