Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 36-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,5 %1 725 00072 %
Yle TV29,0 %9,4 %1 662 00070 %
Yle Teema1,6 %1,8 %910 00038 %
Yle Fem0,7 %0,9 %711 00030 %
Yle yhteensä41,0 %37,7 %1 927 00081 %
MTV314,4 %18,3 %1 785 00075 %
Sub3,6 %4,2 %1 316 00055 %
AVA1,4 %1,4 %879 00037 %
C More Total2,6 %1,2 %338 00014 %
MTV yhteensä22,0 %25,0 %1 929 00081 %
Nelonen11,0 %14,1 %1 711 00072 %
Jim2,7 %2,5 %1 201 00050 %
Liv2,1 %2,0 %1 033 00043 %
Hero1,3 %1,8 %777 00033 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %173 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %21,6 %1 866 00078 %
TV52,4 %2,6 %1 118 00047 %
Kutonen2,6 %2,4 %966 00041 %
Frii1,2 %1,1 %634 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %96 0004 %
TLC0,3 %0,2 %518 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,8 %1 456 00061 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 038 00044 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %832 00035 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 220 00051 %
Music TV0,6 %0,3 %159 0007 %
Muut4,8 %3,9 %936 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 122 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.