Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 40-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,7 %1 703 00072 %
Yle TV27,3 %6,5 %1 642 00069 %
Yle Teema1,6 %1,7 %922 00039 %
Yle Fem1,0 %1,2 %717 00030 %
Yle yhteensä39,8 %36,1 %1 910 00080 %
MTV315,2 %19,5 %1 787 00075 %
Sub3,3 %3,7 %1 329 00056 %
AVA1,5 %1,7 %920 00039 %
C More Total2,5 %1,7 %298 00013 %
MTV yhteensä22,5 %26,6 %1 920 00081 %
Nelonen10,2 %13,3 %1 696 00071 %
Jim3,0 %2,7 %1 214 00051 %
Liv1,7 %1,7 %962 00040 %
Hero1,5 %1,6 %773 00032 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %155 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,2 %1 844 00077 %
TV52,9 %3,2 %1 166 00049 %
Kutonen2,4 %2,4 %957 00040 %
Frii1,5 %1,4 %667 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC0,3 %0,2 %492 00021 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,2 %1 482 00062 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 025 00043 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %789 00033 %
Disney Finland6,1 %4,4 %1 206 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %136 0006 %
Muut5,5 %4,3 %971 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 124 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.