Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 40-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %8,7 %837 00062 %
Yle TV29,1 %6,7 %940 00069 %
Yle Teema0,8 %0,8 %314 00023 %
Yle Fem0,6 %0,7 %233 00017 %
Yle yhteensä20,1 %16,9 %1 100 00081 %
MTV317,4 %21,5 %1 047 00077 %
Sub5,7 %6,0 %759 00056 %
AVA3,4 %3,7 %578 00043 %
C More Total1,5 %0,8 %136 00010 %
MTV yhteensä27,9 %32,0 %1 152 00085 %
Nelonen18,3 %23,0 %1 007 00074 %
Jim4,4 %3,9 %706 00052 %
Liv4,2 %3,9 %578 00043 %
Hero1,9 %1,8 %380 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %87 0006 %
Nelonen Media yhteensä29,7 %33,6 %1 107 00082 %
TV53,7 %3,8 %619 00046 %
Kutonen2,6 %2,6 %466 00034 %
Frii1,3 %1,2 %287 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %32 0002 %
TLC0,8 %0,6 %243 00018 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,6 %830 00061 %
STAR Channel3,8 %2,8 %555 00041 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %378 00028 %
Disney Finland6,6 %4,5 %673 00050 %
Music TV1,0 %0,6 %112 0008 %
Muut5,6 %3,7 %427 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.