Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 40-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,4 %1 769 00069 %
Yle TV27,8 %6,5 %1 765 00069 %
Yle Teema1,6 %1,7 %937 00036 %
Yle Fem1,0 %1,2 %744 00029 %
Yle yhteensä39,5 %35,7 %2 051 00080 %
MTV315,1 %19,4 %1 895 00074 %
Sub3,3 %3,8 %1 381 00054 %
AVA1,5 %1,7 %935 00036 %
C More Total2,5 %1,7 %320 00012 %
MTV yhteensä22,4 %26,6 %2 043 00080 %
Nelonen10,7 %13,6 %1 831 00071 %
Jim2,9 %2,7 %1 247 00049 %
Liv1,7 %1,7 %990 00039 %
Hero1,5 %1,6 %780 00030 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %164 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,4 %1 984 00077 %
TV52,8 %3,2 %1 200 00047 %
Kutonen2,4 %2,4 %989 00039 %
Frii1,4 %1,3 %676 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC0,3 %0,2 %503 00020 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %1 540 00060 %
STAR Channel3,0 %2,3 %1 086 00042 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %815 00032 %
Disney Finland6,1 %4,4 %1 276 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %137 0005 %
Muut5,7 %4,5 %1 015 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 293 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.