Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 40-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,1 %1 786 00072 %
Yle TV26,8 %5,5 %1 728 00070 %
Yle Teema1,3 %1,3 %859 00035 %
Yle Fem1,2 %1,4 %750 00030 %
Yle yhteensä39,4 %33,3 %2 038 00082 %
MTV320,7 %25,5 %1 972 00080 %
Sub3,0 %3,2 %1 260 00051 %
AVA3,0 %3,1 %1 120 00045 %
C More Total1,0 %0,6 %225 0009 %
MTV yhteensä27,7 %32,4 %2 086 00084 %
Nelonen12,6 %16,3 %1 838 00074 %
Jim2,2 %2,0 %1 141 00046 %
Liv3,9 %3,6 %1 160 00047 %
Hero1,1 %1,1 %690 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %105 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %23,2 %1 976 00080 %
TV52,3 %2,5 %1 108 00045 %
Kutonen0,8 %0,9 %722 00029 %
Frii1,7 %1,6 %664 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %52 0002 %
TLC0,7 %0,6 %548 00022 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,9 %1 468 00059 %
STAR Channel2,1 %1,7 %893 00036 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %583 00024 %
Disney Finland3,5 %2,6 %1 068 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %87 0004 %
Muut3,0 %2,4 %782 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 260 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.