Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 40-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %24,8 %1 847 00070 %
Yle TV27,1 %5,4 %1 832 00069 %
Yle Teema1,3 %1,3 %869 00033 %
Yle Fem1,2 %1,4 %771 00029 %
Yle yhteensä39,2 %32,9 %2 158 00081 %
MTV320,6 %25,5 %2 078 00078 %
Sub3,0 %3,2 %1 296 00049 %
AVA3,0 %3,0 %1 140 00043 %
C More Total1,1 %0,6 %239 0009 %
MTV yhteensä27,6 %32,4 %2 200 00083 %
Nelonen13,0 %16,7 %1 957 00074 %
Jim2,1 %2,0 %1 170 00044 %
Liv3,8 %3,5 %1 184 00045 %
Hero1,0 %1,0 %697 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %113 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %23,6 %2 102 00079 %
TV52,3 %2,5 %1 132 00043 %
Kutonen0,8 %0,9 %740 00028 %
Frii1,7 %1,6 %672 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0002 %
TLC0,7 %0,5 %559 00021 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,9 %1 515 00057 %
STAR Channel2,2 %1,7 %943 00035 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %594 00022 %
Disney Finland3,6 %2,6 %1 125 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %87 0003 %
Muut3,1 %2,4 %810 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 414 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.