Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 40-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,7 %1 313 00090 %
Yle TV26,4 %5,9 %1 143 00079 %
Yle Teema1,7 %1,7 %759 00052 %
Yle Fem1,2 %1,4 %589 00040 %
Yle yhteensä39,1 %34,7 %1 345 00092 %
MTV316,8 %21,4 %1 271 00087 %
Sub3,2 %3,5 %921 00063 %
AVA2,4 %2,6 %784 00054 %
C More Total1,9 %1,3 %200 00014 %
MTV yhteensä24,3 %28,9 %1 318 00091 %
Nelonen10,8 %13,5 %1 200 00082 %
Jim2,5 %2,0 %846 00058 %
Liv3,1 %2,8 %801 00055 %
Hero1,6 %1,7 %607 00042 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %101 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %20,8 %1 287 00088 %
TV53,0 %3,3 %866 00059 %
Kutonen2,0 %1,9 %680 00047 %
Frii2,2 %1,9 %583 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %55 0004 %
TLC0,5 %0,4 %420 00029 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,3 %1 071 00074 %
STAR Channel2,8 %2,3 %749 00051 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %559 00038 %
Disney Finland5,4 %4,1 %857 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %62 0004 %
Muut3,8 %3,2 %639 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 406 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.