Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 44-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,9 %1 047 00072 %
Yle TV29,8 %8,8 %948 00065 %
Yle Teema1,8 %2,1 %605 00042 %
Yle Fem1,2 %1,4 %502 00034 %
Yle yhteensä41,6 %37,1 %1 080 00074 %
MTV317,1 %21,9 %1 019 00070 %
Sub3,0 %3,1 %718 00049 %
AVA2,2 %2,2 %614 00042 %
C More Total1,4 %1,1 %163 00011 %
MTV yhteensä23,7 %28,3 %1 053 00072 %
Nelonen8,9 %11,4 %931 00064 %
Jim2,1 %1,9 %640 00044 %
Liv2,9 %2,5 %615 00042 %
Hero1,7 %2,1 %524 00036 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %86 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,6 %1 011 00069 %
TV52,7 %3,0 %674 00046 %
Kutonen2,2 %2,0 %550 00038 %
Frii1,9 %1,9 %457 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC0,7 %0,6 %346 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %846 00058 %
STAR Channel3,0 %2,5 %602 00041 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %463 00032 %
Disney Finland5,8 %4,6 %694 00048 %
Music TV0,1 %0,1 %55 0004 %
Muut4,0 %3,3 %502 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.