Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 399 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %30,2 %1 331 00091 %
Yle TV210,6 %8,8 %1 213 00083 %
Yle Teema3,2 %2,6 %932 00064 %
Yle Fem1,3 %1,4 %701 00048 %
Yle yhteensä45,9 %42,9 %1 366 00094 %
MTV313,3 %17,3 %1 288 00088 %
Sub2,9 %3,6 %944 00065 %
AVA1,9 %1,9 %749 00051 %
C More Total1,2 %0,7 %162 00011 %
MTV yhteensä19,3 %23,4 %1 317 00090 %
Nelonen8,0 %8,8 %1 161 00080 %
Jim2,5 %2,3 %812 00056 %
Liv3,0 %2,8 %799 00055 %
Hero1,9 %2,2 %666 00046 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %125 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %16,8 %1 264 00087 %
TV52,9 %3,2 %870 00060 %
Kutonen2,2 %2,3 %650 00045 %
Frii1,7 %1,7 %604 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0004 %
TLC0,7 %0,6 %416 00029 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,6 %1 079 00074 %
STAR Channel2,9 %2,5 %753 00052 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %629 00043 %
Disney Finland5,7 %4,5 %894 00061 %
Music TV0,2 %0,1 %76 0005 %
Muut4,5 %3,8 %708 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 399 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.