Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %29,6 %1 872 00073 %
Yle TV213,0 %10,2 %1 889 00074 %
Yle Teema2,9 %2,3 %1 174 00046 %
Yle Fem1,1 %1,3 %893 00035 %
Yle yhteensä46,3 %43,4 %2 128 00083 %
MTV311,8 %15,5 %1 857 00072 %
Sub3,3 %4,2 %1 432 00056 %
AVA1,3 %1,3 %930 00036 %
C More Total1,5 %0,9 %269 00010 %
MTV yhteensä17,9 %21,9 %2 012 00078 %
Nelonen8,5 %9,2 %1 800 00070 %
Jim2,8 %2,7 %1 181 00046 %
Liv1,6 %1,5 %961 00037 %
Hero1,6 %2,0 %892 00035 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %196 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %16,5 %1 956 00076 %
TV52,5 %2,8 %1 206 00047 %
Kutonen2,6 %2,8 %948 00037 %
Frii1,1 %1,1 %713 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %90 0004 %
TLC0,4 %0,4 %557 00022 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,2 %1 529 00060 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 094 00043 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %892 00035 %
Disney Finland6,1 %4,4 %1 321 00051 %
Music TV0,4 %0,2 %146 0006 %
Muut6,0 %5,4 %1 093 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.