Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 405 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %32,2 %1 987 00075 %
Yle TV210,9 %7,7 %1 904 00072 %
Yle Teema2,6 %2,1 %1 135 00043 %
Yle Fem1,4 %1,6 %901 00034 %
Yle yhteensä48,1 %43,6 %2 238 00084 %
MTV316,0 %20,4 %2 012 00076 %
Sub2,7 %3,1 %1 272 00048 %
AVA2,2 %2,2 %1 017 00038 %
C More Total0,9 %0,4 %202 0008 %
MTV yhteensä21,8 %26,0 %2 147 00081 %
Nelonen8,1 %9,1 %1 824 00069 %
Jim2,5 %2,4 %1 103 00042 %
Liv3,5 %3,3 %1 135 00043 %
Hero1,5 %1,7 %777 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %131 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %16,9 %2 039 00077 %
TV52,4 %2,6 %1 148 00043 %
Kutonen0,8 %0,8 %693 00026 %
Frii1,6 %1,7 %687 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %63 0002 %
TLC1,1 %1,0 %588 00022 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,5 %1 529 00058 %
STAR Channel2,2 %2,0 %943 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %678 00026 %
Disney Finland3,6 %3,2 %1 180 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %114 0004 %
Muut3,9 %3,7 %943 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 405 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.