Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,9 %32,6 %1 916 00077 %
Yle TV210,3 %7,6 %1 786 00072 %
Yle Teema2,6 %2,1 %1 120 00045 %
Yle Fem1,3 %1,5 %875 00035 %
Yle yhteensä48,2 %43,8 %2 099 00085 %
MTV316,2 %20,5 %1 916 00077 %
Sub2,7 %3,1 %1 228 00050 %
AVA2,3 %2,2 %999 00040 %
C More Total0,9 %0,4 %187 0008 %
MTV yhteensä22,0 %26,1 %2 040 00082 %
Nelonen7,8 %8,8 %1 713 00069 %
Jim2,5 %2,5 %1 066 00043 %
Liv3,5 %3,3 %1 104 00045 %
Hero1,5 %1,7 %763 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %118 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %16,6 %1 918 00077 %
TV52,4 %2,6 %1 123 00045 %
Kutonen0,8 %0,8 %671 00027 %
Frii1,7 %1,7 %679 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0002 %
TLC1,1 %1,0 %577 00023 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,5 %1 479 00060 %
STAR Channel2,1 %2,0 %891 00036 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %662 00027 %
Disney Finland3,6 %3,2 %1 117 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %112 0005 %
Muut4,0 %3,7 %907 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 243 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.