Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,8 %42,8 %1 078 00096 %
Yle TV29,4 %6,9 %981 00088 %
Yle Teema2,9 %2,4 %778 00070 %
Yle Fem1,5 %1,8 %675 00060 %
Yle yhteensä58,7 %53,9 %1 082 00097 %
MTV315,1 %20,0 %1 027 00092 %
Sub1,4 %1,6 %654 00059 %
AVA1,2 %1,0 %514 00046 %
C More Total1,1 %0,6 %113 00010 %
MTV yhteensä18,8 %23,2 %1 039 00093 %
Nelonen4,9 %5,8 %908 00081 %
Jim1,8 %1,9 %618 00055 %
Liv1,6 %1,7 %574 00051 %
Hero1,0 %1,3 %445 00040 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %51 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,2 %966 00086 %
TV51,2 %1,3 %607 00054 %
Kutonen0,8 %0,9 %413 00037 %
Frii1,2 %1,3 %406 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0003 %
TLC0,4 %0,4 %339 00030 %
Warner Bros. Discovery4,8 %4,6 %750 00067 %
STAR Channel1,4 %1,3 %468 00042 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %406 00036 %
Disney Finland3,3 %2,5 %592 00053 %
Music TV0,2 %0,1 %33 0003 %
Muut4,6 %4,5 %634 00057 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.