Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %31,0 %3 859 00074 %
Yle TV212,0 %8,9 %3 793 00073 %
Yle Teema2,7 %2,2 %2 310 00044 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 794 00034 %
Yle yhteensä47,2 %43,5 %4 366 00084 %
MTV314,0 %18,0 %3 869 00074 %
Sub3,0 %3,6 %2 704 00052 %
AVA1,7 %1,8 %1 947 00037 %
C More Total1,2 %0,6 %470 0009 %
MTV yhteensä19,9 %24,0 %4 160 00080 %
Nelonen8,3 %9,2 %3 624 00069 %
Jim2,6 %2,6 %2 284 00044 %
Liv2,5 %2,4 %2 096 00040 %
Hero1,6 %1,9 %1 669 00032 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %327 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %16,7 %3 995 00076 %
TV52,5 %2,7 %2 354 00045 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 640 00031 %
Frii1,4 %1,4 %1 400 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %153 0003 %
TLC0,7 %0,7 %1 145 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,3 %3 058 00059 %
STAR Channel2,5 %2,2 %2 038 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 570 00030 %
Disney Finland4,9 %3,8 %2 501 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %260 0005 %
Muut5,0 %4,5 %2 036 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 687 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.