Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 44-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 764 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,7 %2 887 00055 %
Yle TV211,3 %9,1 %2 944 00056 %
Yle Teema1,5 %1,7 %1 506 00029 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 275 00024 %
Yle yhteensä42,6 %36,9 %3 369 00064 %
MTV318,0 %23,0 %3 147 00060 %
Sub3,2 %3,4 %2 149 00041 %
AVA2,0 %2,0 %1 627 00031 %
C More Total1,3 %1,0 %448 0009 %
MTV yhteensä24,5 %29,5 %3 391 00065 %
Nelonen9,7 %12,5 %2 971 00057 %
Jim2,2 %2,0 %1 823 00035 %
Liv2,6 %2,3 %1 685 00032 %
Hero1,3 %1,6 %1 244 00024 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %247 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,1 %3 235 00062 %
TV52,3 %2,6 %1 805 00035 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 392 00027 %
Frii1,5 %1,5 %1 090 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %114 0002 %
TLC0,7 %0,6 %890 00017 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 407 00046 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 668 00032 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %1 180 00023 %
Disney Finland5,0 %4,0 %1 994 00038 %
Music TV0,3 %0,2 %193 0004 %
Muut4,1 %3,5 %1 422 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 764 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.