Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 44-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 830 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,0 %1 409 00055 %
Yle TV212,3 %10,3 %1 457 00057 %
Yle Teema1,6 %1,9 %766 00030 %
Yle Fem1,0 %1,3 %625 00024 %
Yle yhteensä43,0 %38,4 %1 638 00064 %
MTV314,7 %19,2 %1 505 00059 %
Sub3,6 %4,0 %1 125 00044 %
AVA1,3 %1,5 %738 00029 %
C More Total1,8 %1,5 %262 00010 %
MTV yhteensä21,4 %26,1 %1 643 00064 %
Nelonen8,8 %11,2 %1 438 00056 %
Jim2,6 %2,3 %935 00036 %
Liv1,6 %1,5 %763 00030 %
Hero1,4 %1,8 %642 00025 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %150 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,8 %1 568 00061 %
TV52,5 %2,8 %926 00036 %
Kutonen2,7 %2,5 %812 00032 %
Frii1,4 %1,5 %567 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %70 0003 %
TLC0,4 %0,3 %430 00017 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %1 211 00047 %
STAR Channel2,9 %2,3 %886 00034 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %675 00026 %
Disney Finland6,3 %4,9 %1 047 00041 %
Music TV0,4 %0,2 %114 0004 %
Muut5,4 %4,6 %785 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 830 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.