Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 44-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %9,5 %673 00050 %
Yle TV212,5 %9,8 %741 00055 %
Yle Teema0,8 %0,8 %247 00018 %
Yle Fem0,6 %0,7 %189 00014 %
Yle yhteensä24,3 %20,9 %867 00064 %
MTV318,3 %22,1 %819 00060 %
Sub6,3 %6,6 %634 00047 %
AVA2,8 %3,2 %433 00032 %
C More Total1,2 %0,7 %99 0007 %
MTV yhteensä28,6 %32,6 %913 00067 %
Nelonen14,4 %17,8 %789 00058 %
Jim4,2 %3,5 %526 00039 %
Liv4,0 %3,4 %459 00034 %
Hero1,9 %2,0 %319 00023 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %76 0006 %
Nelonen Media yhteensä25,2 %27,7 %875 00065 %
TV53,8 %3,9 %473 00035 %
Kutonen2,9 %2,7 %373 00027 %
Frii1,3 %1,2 %233 00017 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %35 0003 %
TLC1,0 %0,8 %204 00015 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,1 %649 00048 %
STAR Channel4,0 %3,3 %458 00034 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %314 00023 %
Disney Finland7,1 %5,6 %552 00041 %
Music TV0,8 %0,6 %90 0007 %
Muut4,3 %3,5 %305 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 009 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.