Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 49-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %30,0 %1 772 00074 %
Yle TV212,4 %10,0 %1 746 00073 %
Yle Teema2,9 %2,4 %1 148 00048 %
Yle Fem1,0 %1,2 %854 00036 %
Yle yhteensä46,4 %43,6 %1 964 00082 %
MTV312,0 %15,7 %1 752 00074 %
Sub3,2 %4,0 %1 367 00057 %
AVA1,3 %1,4 %911 00038 %
C More Total1,5 %0,9 %245 00010 %
MTV yhteensä18,0 %22,0 %1 885 00079 %
Nelonen8,1 %9,0 %1 667 00070 %
Jim2,8 %2,8 %1 153 00048 %
Liv1,6 %1,5 %934 00039 %
Hero1,7 %2,0 %873 00037 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %181 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,3 %1 816 00076 %
TV52,5 %2,8 %1 165 00049 %
Kutonen2,7 %2,8 %916 00038 %
Frii1,1 %1,1 %700 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0004 %
TLC0,4 %0,4 %548 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,3 %1 468 00062 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 033 00043 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %870 00037 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 252 00053 %
Music TV0,4 %0,2 %143 0006 %
Muut5,9 %5,2 %1 051 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.