Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 36-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,3 %1 310 00090 %
Yle TV27,6 %7,9 %1 161 00080 %
Yle Teema1,8 %2,1 %759 00052 %
Yle Fem0,9 %1,1 %594 00041 %
Yle yhteensä40,1 %36,3 %1 350 00093 %
MTV315,9 %20,0 %1 284 00088 %
Sub2,9 %3,4 %909 00062 %
AVA1,9 %1,9 %726 00050 %
C More Total2,1 %0,9 %213 00015 %
MTV yhteensä22,8 %26,1 %1 324 00091 %
Nelonen11,6 %14,8 %1 194 00082 %
Jim2,3 %2,0 %810 00056 %
Liv3,1 %3,0 %825 00057 %
Hero1,6 %1,9 %606 00042 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %109 0007 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %22,6 %1 281 00088 %
TV52,6 %2,8 %816 00056 %
Kutonen2,0 %2,0 %698 00048 %
Frii1,8 %1,7 %534 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %65 0004 %
TLC0,5 %0,4 %429 00029 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %1 038 00071 %
STAR Channel2,8 %2,4 %738 00051 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %565 00039 %
Disney Finland6,2 %4,8 %851 00058 %
Music TV0,2 %0,1 %77 0005 %
Muut3,8 %2,9 %610 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 398 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.