Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 31-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,3 %1 021 00070 %
Yle TV218,0 %18,2 %931 00064 %
Yle Teema1,8 %1,8 %568 00039 %
Yle Fem0,8 %0,9 %439 00030 %
Yle yhteensä48,2 %45,2 %1 076 00074 %
MTV312,1 %15,0 %953 00065 %
Sub2,6 %2,8 %633 00043 %
AVA1,8 %2,2 %490 00034 %
C More Total1,6 %1,0 %159 00011 %
MTV yhteensä18,2 %21,0 %1 013 00070 %
Nelonen8,1 %9,2 %858 00059 %
Jim2,3 %2,4 %600 00041 %
Liv3,4 %3,8 %584 00040 %
Hero1,4 %1,9 %453 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %77 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,6 %966 00066 %
TV52,4 %2,5 %594 00041 %
Kutonen2,2 %2,2 %514 00035 %
Frii2,0 %2,0 %410 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %50 0003 %
TLC0,5 %0,5 %330 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,8 %786 00054 %
STAR Channel2,6 %2,3 %540 00037 %
National Geographic Channel3,6 %3,0 %460 00032 %
Disney Finland6,2 %5,3 %660 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %60 0004 %
Muut3,7 %2,9 %474 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 105 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.