Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 806 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,9 %3 839 00073 %
Yle TV213,4 %8,8 %3 869 00074 %
Yle Teema2,3 %2,7 %2 321 00044 %
Yle Fem1,3 %1,8 %2 025 00039 %
Yle yhteensä45,0 %38,2 %4 405 00084 %
MTV317,3 %23,3 %4 108 00079 %
Sub3,1 %3,7 %2 883 00055 %
AVA1,7 %1,9 %2 040 00039 %
C More Total1,4 %0,8 %592 00011 %
MTV yhteensä23,6 %29,6 %4 369 00084 %
Nelonen9,1 %11,6 %3 836 00073 %
Jim2,5 %2,5 %2 456 00047 %
Liv2,4 %2,3 %2 403 00046 %
Hero1,2 %1,5 %1 562 00030 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %391 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,8 %4 170 00080 %
TV52,5 %2,7 %2 351 00045 %
Kutonen1,5 %1,5 %1 776 00034 %
Frii1,4 %1,3 %1 303 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %261 0005 %
TLC0,7 %0,6 %925 00018 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,5 %3 011 00058 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 319 00044 %
National Geographic Channel0,9 %0,7 %700 00013 %
Disney Finland3,7 %2,9 %2 502 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %274 0005 %
Muut4,8 %3,7 %1 862 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 806 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.