Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 338 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,0 %1 873 00073 %
Yle TV214,6 %9,5 %1 891 00074 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 172 00046 %
Yle Fem1,4 %1,8 %997 00039 %
Yle yhteensä45,6 %39,3 %2 143 00083 %
MTV314,4 %19,8 %1 959 00076 %
Sub3,3 %4,2 %1 472 00057 %
AVA1,1 %1,3 %936 00036 %
C More Total1,9 %1,1 %338 00013 %
MTV yhteensä20,8 %26,4 %2 104 00082 %
Nelonen8,7 %11,0 %1 876 00073 %
Jim2,7 %2,6 %1 252 00049 %
Liv1,5 %1,5 %1 110 00043 %
Hero1,3 %1,8 %826 00032 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %241 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,2 %2 034 00079 %
TV52,8 %3,2 %1 229 00048 %
Kutonen2,2 %2,1 %997 00039 %
Frii1,2 %1,2 %650 00025 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %156 0006 %
TLC0,4 %0,3 %434 00017 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,4 %1 540 00060 %
STAR Channel3,3 %2,6 %1 236 00048 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %409 00016 %
Disney Finland4,5 %3,5 %1 332 00052 %
Music TV0,5 %0,4 %156 0006 %
Muut6,1 %4,8 %1 023 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 338 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.