Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,6 %37,4 %1 071 00096 %
Yle TV214,1 %8,7 %1 012 00091 %
Yle Teema2,6 %3,5 %766 00069 %
Yle Fem1,6 %2,1 %678 00061 %
Yle yhteensä58,9 %51,7 %1 081 00097 %
MTV317,8 %24,3 %1 029 00092 %
Sub1,4 %1,5 %664 00060 %
AVA1,3 %1,2 %545 00049 %
C More Total1,4 %0,7 %148 00013 %
MTV yhteensä21,9 %27,8 %1 047 00094 %
Nelonen5,6 %7,6 %919 00082 %
Jim1,5 %1,5 %596 00053 %
Liv1,3 %1,2 %604 00054 %
Hero0,6 %0,9 %362 00032 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %52 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,8 %965 00086 %
TV51,1 %1,2 %520 00047 %
Kutonen0,8 %0,7 %404 00036 %
Frii1,3 %1,4 %352 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0004 %
TLC0,3 %0,2 %201 00018 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,7 %660 00059 %
STAR Channel1,3 %1,1 %473 00042 %
National Geographic Channel0,5 %0,4 %138 00012 %
Disney Finland1,8 %1,5 %510 00046 %
Music TV0,2 %0,2 %40 0004 %
Muut4,0 %3,3 %514 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.