Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,4 %1 786 00075 %
Yle TV214,2 %9,5 %1 755 00074 %
Yle Teema2,4 %3,0 %1 150 00048 %
Yle Fem1,3 %1,7 %957 00040 %
Yle yhteensä45,9 %39,6 %1 989 00084 %
MTV314,5 %19,9 %1 852 00078 %
Sub3,3 %4,1 %1 416 00059 %
AVA1,2 %1,3 %918 00039 %
C More Total1,9 %1,1 %316 00013 %
MTV yhteensä20,9 %26,4 %1 975 00083 %
Nelonen8,4 %10,8 %1 751 00074 %
Jim2,7 %2,6 %1 215 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 076 00045 %
Hero1,3 %1,8 %811 00034 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %222 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,1 %1 896 00080 %
TV52,9 %3,2 %1 193 00050 %
Kutonen2,2 %2,1 %966 00041 %
Frii1,2 %1,2 %638 00027 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %152 0006 %
TLC0,4 %0,3 %423 00018 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %1 481 00062 %
STAR Channel3,2 %2,6 %1 162 00049 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %397 00017 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 252 00053 %
Music TV0,5 %0,4 %153 0006 %
Muut5,9 %4,6 %976 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.