Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,3 %1 777 00075 %
Yle TV213,3 %9,4 %1 742 00073 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 139 00048 %
Yle Fem1,3 %1,7 %938 00039 %
Yle yhteensä44,9 %39,2 %1 983 00083 %
MTV314,2 %19,2 %1 832 00077 %
Sub3,3 %4,1 %1 398 00059 %
AVA1,1 %1,2 %906 00038 %
C More Total2,1 %1,2 %329 00014 %
MTV yhteensä20,8 %25,8 %1 959 00082 %
Nelonen8,9 %11,5 %1 756 00074 %
Jim2,8 %2,7 %1 209 00051 %
Liv1,5 %1,4 %1 059 00044 %
Hero1,3 %1,8 %813 00034 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %241 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,9 %1 897 00080 %
TV52,8 %3,1 %1 169 00049 %
Kutonen2,2 %2,1 %952 00040 %
Frii1,2 %1,2 %641 00027 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %145 0006 %
TLC0,4 %0,3 %416 00017 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,2 %1 464 00061 %
STAR Channel3,1 %2,4 %1 142 00048 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %491 00021 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 250 00053 %
Music TV0,5 %0,3 %153 0006 %
Muut6,1 %4,8 %968 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.