Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %10,1 %906 00067 %
Yle TV211,9 %8,5 %943 00069 %
Yle Teema1,4 %1,6 %445 00033 %
Yle Fem0,9 %1,1 %356 00026 %
Yle yhteensä25,3 %21,3 %1 122 00083 %
MTV316,7 %21,3 %1 059 00078 %
Sub5,6 %6,7 %792 00058 %
AVA2,3 %2,6 %516 00038 %
C More Total1,6 %0,7 %143 00011 %
MTV yhteensä26,2 %31,3 %1 149 00085 %
Nelonen14,6 %18,0 %1 016 00075 %
Jim4,5 %4,2 %679 00050 %
Liv4,2 %3,6 %641 00047 %
Hero1,7 %2,1 %396 00029 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %128 0009 %
Nelonen Media yhteensä26,1 %29,4 %1 116 00082 %
TV54,3 %4,3 %637 00047 %
Kutonen2,4 %2,2 %473 00035 %
Frii1,3 %1,1 %295 00022 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %76 0006 %
TLC1,4 %1,1 %247 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %845 00062 %
STAR Channel4,5 %3,4 %638 00047 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %237 00017 %
Disney Finland6,3 %4,7 %707 00052 %
Music TV0,7 %0,4 %118 0009 %
Muut5,1 %3,7 %427 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 262 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.