Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,3 %3 672 00076 %
Yle TV212,3 %8,5 %3 571 00073 %
Yle Teema2,3 %2,7 %2 257 00046 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 927 00040 %
Yle yhteensä44,4 %38,2 %4 104 00084 %
MTV317,2 %22,8 %3 852 00079 %
Sub3,1 %3,7 %2 753 00057 %
AVA1,7 %1,8 %1 986 00041 %
C More Total1,6 %0,8 %570 00012 %
MTV yhteensä23,6 %29,1 %4 088 00084 %
Nelonen9,3 %12,0 %3 609 00074 %
Jim2,6 %2,5 %2 380 00049 %
Liv2,5 %2,3 %2 319 00048 %
Hero1,2 %1,6 %1 533 00032 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %387 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,4 %3 909 00080 %
TV52,5 %2,7 %2 239 00046 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 712 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 288 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %241 0005 %
TLC0,7 %0,6 %895 00018 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %2 874 00059 %
STAR Channel2,6 %2,1 %2 154 00044 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %846 00017 %
Disney Finland3,8 %3,0 %2 365 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %270 0006 %
Muut4,7 %3,7 %1 760 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 453 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.