Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 811 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,2 %3 900 00075 %
Yle TV213,3 %8,7 %3 914 00075 %
Yle Teema2,5 %3,0 %2 383 00046 %
Yle Fem1,4 %1,8 %2 071 00040 %
Yle yhteensä46,0 %39,7 %4 439 00085 %
MTV316,5 %22,2 %4 116 00079 %
Sub3,1 %3,7 %2 930 00056 %
AVA1,7 %1,8 %2 040 00039 %
C More Total1,4 %0,8 %592 00011 %
MTV yhteensä22,8 %28,5 %4 371 00084 %
Nelonen9,0 %11,4 %3 858 00074 %
Jim2,5 %2,4 %2 481 00047 %
Liv2,6 %2,4 %2 467 00047 %
Hero1,2 %1,6 %1 611 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %396 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,5 %4 190 00080 %
TV52,6 %2,8 %2 392 00046 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 819 00035 %
Frii1,4 %1,4 %1 331 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %261 0005 %
TLC0,8 %0,6 %919 00018 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,7 %3 063 00059 %
STAR Channel2,8 %2,2 %2 347 00045 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %215 0004 %
Disney Finland3,1 %2,4 %2 412 00046 %
Music TV0,3 %0,3 %275 0005 %
Muut5,0 %3,9 %1 928 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 811 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.