Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %10,9 %937 00069 %
Yle TV212,2 %8,5 %958 00071 %
Yle Teema1,6 %1,8 %462 00034 %
Yle Fem1,0 %1,2 %373 00028 %
Yle yhteensä26,6 %22,4 %1 134 00084 %
MTV316,7 %21,8 %1 080 00080 %
Sub5,7 %6,6 %811 00060 %
AVA2,3 %2,6 %530 00039 %
C More Total1,3 %0,6 %127 0009 %
MTV yhteensä25,9 %31,6 %1 167 00086 %
Nelonen13,6 %16,6 %1 011 00075 %
Jim4,6 %4,3 %691 00051 %
Liv4,5 %3,8 %646 00048 %
Hero1,8 %2,2 %418 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %120 0009 %
Nelonen Media yhteensä25,3 %27,9 %1 108 00082 %
TV54,4 %4,5 %651 00048 %
Kutonen2,5 %2,3 %497 00037 %
Frii1,4 %1,1 %303 00022 %
The Discovery Channel0,9 %0,7 %83 0006 %
TLC1,6 %1,2 %239 00018 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,9 %859 00063 %
STAR Channel4,6 %3,6 %652 00048 %
National Geographic Channel0,7 %0,5 %62 0005 %
Disney Finland5,3 %4,1 %676 00050 %
Music TV0,7 %0,4 %115 0008 %
Muut5,4 %3,8 %462 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.